A blogban füstölgéseim, állásfoglalásaim, vagy éppen indulatos kirohanásaim olvashatók az egyetemi létről. Milyen kérdések foglalkoztatnak bennünket oktatókat? Mit gondolunk az egyetemi, vagy akadémiai viszonyokról? Ilyen és más kérdések egyaránt megjelennek majd blogomban.

2010. május 8., szombat

2010.04.10 Földrajzi Intézet igazgatói program 5. tehetséggondozás és teljesítmény

Az alábbiakban közreadom (darabokban) a Földrajzi Intézet igazgatói pályázatára írt programomat. Remélem a benne szereplő gondolatokat valaki még tudja majd hasznosítani!

III. A tehetséggondozás

A tehetséggondozással nem csupán a PTE Földtudományok Doktoriskolában, hanem az oktatás minden szintjén szükséges foglalkozni. A tehetségeket a lehető legkorábban fel kell ismerni, segíteni, ezért már a középiskolásoknak szervezett versenyeken igyekezni kell felfigyelni az arra érdemes diákokra. Ezért az egyetem beiskolázási környezetében működő középiskolákkal célszerűnek látok egy a jelenleginél szorosabb együttműködést kialakítani. Ennek útja-módja leginkább az eddig kialakított keretekben, tanulmányi versenyek szervezésében való aktív közreműködés, új tanulmányi versenyek indítása formájában valósulhat meg.
A doktoriskolai eredményesség javítására a nemzetközi tudományos együttműködés dimenzióit szeretném növelni, ezt kívánom támogatni. Ennek érdekében programszerűen törekednék arra, hogy folyamatosan legyen az Intézetben oktatással foglalkozó külföldi kollega. Ennek pénzügyi hátterét, rendszerét is szükséges dolgozni.

III. A tudományos teljesítmény és értékelése

A földrajz speciális jellemzőinek megfelelő, korszerű teljesítményértékelési rendszer kialakítása, illetve hozzáigazítása az új kihívásokhoz és a piaci elvárásokhoz alapvető érdekünk. Ennek érdekében olyan rendszer létrehozása mellett szükséges lobbiznunk, amely ösztönző, nemzetközileg is elfogadott és megfelel a geográfia tradícióinak. A munkakörülmények fejlesztése mellett, a kiemelkedő teljesítmények jutalmazása megfelelő válasz lehet a tudományos teljesítmény terén fennálló versenyhelyzet kezelésére.
Kiemelten fontos feladatnak látom az Intézetben dolgozó kollégák tudományos előmenetelének támogatását. A PhD-fokozat megszerzése, a habilitáció és az MTA doktora cím megszerzését ösztönző előnyök és kedvezmények kidolgozása, segítő intézkedések meghozatala előrelépést hozhat ezen a területen is. Mindezeket az akkreditációs képességeinknek a javítása és a versenyképességünk erősítése érdekében szükséges megtennünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése